Balík bez starostí - obchodní podmínky
Všeobecné podmínky služby
Vikio.cz službou „Balík bez starostí“ nabízí kupujícím jistotu, že v případě, kdy v průběhu dopravy dojde k poškození zboží zakoupeného kupujícím od Vikio.cz. Vikio.cz tuto reklamaci vyřídí v co nejkratším možném čase v souladu s těmito podmínkami.
I. Definice služby
Vikio.cz se po zakoupení služby zavazuje vyřídit reklamaci zboží poškozeného při dopravě. Týká se všech způsobů dopravy nabízených Vikio.cz, včetně doručení na výdejní místo. Kupující má 14 dní na využití služby od doručení zboží. Na jednu objednávku lze službu koupit jen jednou. Služba se vztahuje na všechny produkty v objednávce. Služba není pojištěním ani jinou službou poskytovanou v rámci pojišťovací činnosti.
II. Zakoupení služby společně se zbožím
Každý kupující má možnost zakoupit službu při každé objednávce zboží, při níž je tato služba nabízena. Kupující zaplatí cenu služby zároveň se zakoupeným zbožím, se kterým je služba zakoupena. Služba je výslovně uvedena na nákupním dokladu. Cena za službu je 49 Kč včetně DPH 21%.
III. Zpětné zakoupení služby
Zpětné zakoupení této služby není možné.
IV. Způsob uplatnění služby
Pro uplatnění služby je nezbytné, aby kupující výslovně informoval prodávajícího o tom, že uplatňuje službu a to prostřednictvím online reklamačního formuláře Uplatnění služby je možné výhradně na dálku prostřednictvím online reklamačního formuláře, přičemž v takovém případě je vyžadována fotodokumentace poškozené zásilky; následně Vikio.cz s kupujícím dohodne způsob dopravy poškozeného zboží zpět na adresu odesílatele. Při zaslání zboží kupujícím musí být zboží vhodně zabaleno pro přepravu tak, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození. Při poškození zásilky kupující: dodá Vikio.cz veškeré informace potřebné k uplatnění služby, tj. zejména identifikaci zboží zakoupeného na Vikio.cz. Také fotografie poškozeného zboží, a odevzdat Vikio.cz zboží včetně veškerého příslušenství či jej doručit způsobem sjednaným při oznámení o uplatnění služby (nedohodnou-li se kupující s Vikio.cz, že na předání zboží zpět prodávajícímu ani jedna ze stran netrvá). Teprve po splnění výše uvedených podmínek běží lhůta pro vyřízení reklamace poškození zásilky.
V. Vyřízení reklamace dopravy po uplatnění služby
Při uplatnění služby Vikio.cz kupujícího informuje o tom, zda byla uznává jeho reklamace či nikoliv prostřednictvím emailové komunikace, ledaže by se jednalo o složitější případ vyžadující posouzení technika či dopravce. V takovém případě ho bude pracovník Vikio.cz informovat co nejrychleji od uplatnění reklamace. V případě vyhodnocení reklamace jako oprávněné Vikio.cz kupujícímu nabídne konzultace ohledně možných způsobů řešení reklamace (např. výměna zboží, výměna dílu, vrácení peněz apod.).
VI. Službu nelze uplatnit
Po uplynutí lhůty. Opakovaně ke stejnému kusu výrobku. Na zboží s porušenými ochrannými pečetěmi, informativními nálepkami, sériovými čísly či na zboží jevící známky opotřebení používáním atd. Na poškození zboží vzniklé jinak než při dopravě, tj například na poškození vzniklá: mechanickým poškozením zboží. Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží. Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami, Provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů, Zboží, které bylo upravováno kupujícím (nátěry, ohýbání, montáž atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy, Použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo v přiloženém návodu k použití.
VII. Přenesení služby
Přenesení platnosti služby na třetí osobu není možné. Přenesení služby se týká jen případů, kdy v rámci poskytnutí služby je kupujícímu zasíláno náhradní zboží a toto zboží bylo při přepravě poškozeno.
VIII. Využití služby a Ukončení služby
Služba je poskytnuta v okamžiku doručení zboží kupujícímu. Je-li kupujícím spotřebitel, souhlasí s poskytnutím služby před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bere na vědomí, že ani v případě využití tohoto zákonného práva po doručení zboží, nemá nárok na vrácení ceny za službu. Vikio.cz nahradí kupujícímu cenu služby v případě, kdy nesplní svůj závazek vyřešit reklamaci ve lhůtě.
V Praze dne 3.6.2025